GEBRUIKSVOORWAARDEN –
BRIVO ABONNEMENTSDIENSTEN

 

Bijgewerkt op 1 juni 2021

 BELANGRIJK: LEES DE ALGEMENE VOORWAARDEN VAN DEZE GEBRUIKSVOORWAARDEN (DEZE “OVEREENKOMST“) ZORGVULDIG DOOR VOORDAT U HET BRIVO SYSTEEM (HIERONDER GEDEFINIEERD) GEBRUIKT. BRIVO SYSTEMS LLC (“BRIVO”) IS BEREID OM DE ABONNEE, ALS GEAUTORISEERDE EINDGEBRUIKER VAN HET BRIVO SYSTEEM (“KLANT“), TOEGANG TE VERLENEN TOT EN GEBRUIK TE LATEN MAKEN VAN HET BRIVO SYSTEEM OP VOORWAARDE DAT DE KLANT ALLE VOORWAARDEN VAN DEZE OVEREENKOMST AANVAARDT. DEZE OVEREENKOMST IS EEN WETTELIJK EN AFDWINGBAAR CONTRACT TUSSEN DE KLANT EN BRIVO. DOOR OP “IK GA AKKOORD” TE KLIKKEN OF ER OP EEN ANDERE MANIER ELEKTRONISCH ZIJN INSTEMMING AAN TE GEVEN, OF DOOR HET BRIVO SYSTEEM TE OPENEN OF TE GEBRUIKEN, BEVESTIGT DE KLANT DAT DEZE OVEREENKOMST EEN GESCHRIFT IS, EN DAT HIJ DE VOORWAARDEN VAN DEZE OVEREENKOMST HEEFT GELEZEN EN BEGREPEN, EN ERMEE INSTEMT OM ERDOOR GEBONDEN TE ZIJN. INDIEN DE PERSOON DIE OP “IK GA AKKOORD” KLIKT, DE VOORWAARDEN VAN DEZE OVEREENKOMST AANVAARDT EN ERMEE INSTEMT NAMENS EEN BEDRIJF, NAAMLOZE VENNOOTSCHAP, PARTNERSCHAP OF ANDERE JURIDISCHE ENTITEIT, ZOALS BIJVOORBEELD ZIJN OF HAAR WERKGEVER, DAN VERKLAART EN GARANDEERT DEZE PERSOON AAN BRIVO DAT HIJ OF ZIJ BEVOEGD IS OM DEZE OVEREENKOMST AAN TE GAAN EN DEZE VOORWAARDEN NAMENS DEZE ENTITEIT TE AANVAARDEN. INDIEN DE KLANT NIET AKKOORD GAAT MET ALLE VOORWAARDEN VAN DEZE OVEREENKOMST, KLIK DAN OP “IK GA NIET AKKOORD” OF “ANNULEREN” OF GEEF OP EEN ANDERE MANIER AAN DAT U HET NIET AANVAARDT, EN MAAK GEEN TOEGANG TOT OF GEBRUIK VAN HET BRIVO SYSTEEM.

 Termen met een hoofdletter die in de Overeenkomst worden gebruikt, maar daarin niet worden gedefinieerd, hebben de betekenis die daaraan wordt gegeven in Artikel 1 (Definities). 

Voor een goede en waardevolle tegenprestatie, waarvan de ontvangst en toereikendheid hierbij worden erkend, komen de Partijen het volgende overeen: 

1. Definities

“Administrator” betekent personen of software van derden die verbonden zijn met het Brivo-systeem en die door de Klant gemachtigd zijn om toegang te krijgen tot het Brivo-systeem met het oog op de administratie en het beheer van het Brivo Systeem en de Klantgegevens.

Brivo Firmware” betekent bepaalde firmware die in Brivo Hardware is ingebouwd of geïnstalleerd.

Brivo Hardware” betekent hardware die door of namens Brivo is vervaardigd, voorzien is van de handelsmerken van Brivo en door Brivo of een Brivo-reseller wordt verkocht voor gebruik in verband met het Brivo-systeem.

Brivo Mobiele Applicaties” betekent downloadbare applicaties van Brivo die werken op mobiele apparaten voor gebruik door Brivo Systeem Administrators en gebruikers om toegang te krijgen tot het Brivo Systeem.

Brivo Producten” betekent het Brivo-systeem en de Brivo-hardware (elk zoals hierin gedefinieerd). 

Brivo Reseller” betekent een onafhankelijk bedrijf dat schriftelijk door Brivo gemachtigd is om Brivo Producten door te verkopen. 

Brivo Service” betekent de cloud-gebaseerde software-service van Brivo waarop de Klant zich heeft geabonneerd, waaronder Brivo Onair®, Brivo Access®, Brivo Smart Home (of een andere naam of namen voor dergelijke services die van tijd tot tijd door Brivo kunnen worden aangewezen)

Brivo Systeem” betekent het eigen toegangscontrolesysteem van Brivo dat bestaat uit de Brivo Website, eigen Brivo softwaretoepassingen en technologie, Brivo Mobiele Applicaties, Brivo Firmware en Brivo Application Programing Interface (“Brivo API“) die samen, wanneer gebruikt met de Brivo Hardware, toegang tot en gebruik door de Klant en haar Administrators en Gebruikers van de Brivo Service mogelijk maken.

“Brivo Website” betekent de websites van Brivo op www.brivo.com, of een opvolger of alternatieve website die van tijd tot tijd schriftelijk door Brivo wordt aangewezen en die wordt gebruikt om het Brivo Systeem aan te bieden. 

“Verwerkingsverantwoordelijke(n)”: elke persoon of organisatie die, alleen of samen met anderen, het doel van en de middelen voor de Verwerking van Persoonsgegevens vaststelt. De Verwerkingsverantwoordelijken nemen beslissingen over verwerkingsactiviteiten. De Klant is de Verwerkingsverantwoordelijke voor de Klantgegevens (zoals hieronder gedefinieerd), terwijl Brivo een Verwerker is (zoals hieronder gedefinieerd). Brivo is de Verwerkingsverantwoordelijke voor de Privégegevens van Gebruikers (zoals hieronder gedefinieerd).

Klant(en)” betekent elke derde die het Brivo Systeem gebruikt en aan wie Brivo en/of de Brivo Verdeler Producten heeft gelicentieerd of doorverkocht. 

“Klantgegevens” betekent alle gegevens, bestanden, documenten, materialen, informatie, audio, video, afbeeldingen, persoonsgegevens (d.w.z. informatie die betrekking heeft op een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon en alle andere gegevens die in de toepasselijke wetgeving inzake gegevensprivacy aan deze term of soortgelijke termen worden toegeschreven), of andere inhoud (van de Klant, zijn klanten of andere derden) die door de Klant, Administrators, Gebruikers of software van derden met behulp van het Brivo Systeem worden verzonden, opgeslagen, geüpload of Verwerkt. Klantgegevens omvatten geen Privégegevens van Gebruikers (zoals hieronder gedefinieerd).

“Documentatie” betekent alle schriftelijke online documentatie, handleidingen of gidsen voor het Brivo Systeem die door Brivo zijn gepubliceerd en door Brivo of een erkende Brivo Reseller aan de Klant worden verstrekt, zoals van tijd tot tijd naar eigen goeddunken van Brivo bijgewerkt, beschikbaar op de Brivo Website of via login op het Brivo Systeem; op voorwaarde echter dat dergelijke updates het gebruik van het Brivo Systeem door de Klant niet wezenlijk zullen wijzigen of de verantwoordelijkheden of aansprakelijkheden van een van beide Partijen uit hoofde van deze Overeenkomst verder zullen verplichten of wijzigen.

Overmacht” betekent elke omstandigheid of gebeurtenis buiten de redelijke controle van de getroffen Partij, met inbegrip van, zonder beperking, handelingen of nalatigheden van een overheidsinstantie, daden van God, blokkades, terroristische daden, rellen, stormen, aardbevingen, explosies, branden, overstromingen, pandemieën, internet, telecommunicatie of andere storingen/onderbrekingen/vertragingen in de diensten van derden, storingen in de hosting-faciliteiten van derden, storingen in producten van derden, denial of service-aanvallen, of andere soortgelijke voorvallen. Niettegenstaande het voorgaande sluit “Overmacht” uitdrukkelijk elke gebeurtenis uit die een Partij redelijkerwijs had kunnen voorkomen door redelijke voorzorgsmaatregelen te treffen en redelijkerwijs had kunnen omzeilen door het gebruik van alternatieve bronnen, plannen voor een omzeiling of andere middelen.

“Partij” betekent Brivo of de Klant, al naargelang het geval, en “Partijen” betekent Brivo en de Klant, gezamenlijk.

“Verwerker(s)” betekent elke natuurlijke of rechtspersoon, overheidsinstantie, agentschap of andere instantie die Persoonsgegevens verwerkt ten behoeve van de Verwerkingsverantwoordelijke.

“Gebruiker(s)” betekent personen die door de Klant of een andere bevoegde Gebruiker gemachtigd zijn om het Brivo Systeem voornamelijk via de Brivo Mobiele Applicaties te gebruiken en aan wie gebruikersidentificaties en wachtwoorden kunnen zijn verstrekt. Gebruikers zijn onder meer, maar niet uitsluitend, werknemers van de Klant, consultants, contractanten, bezoekers, agenten en ingezetenen. Gebruikers worden door de Klant gemachtigd met beperkte functionele en/of administratieve toegang tot het Brivo Systeem met het oog op de uitvoering van specifieke functies die aan die Gebruiker zijn toegekend. Dit omvat functies die beschikbaar zijn op de Brivo Website, binnen de Brivo Mobiele Applicaties en binnen softwaretoepassingen van derden die verbonden zijn met het Brivo Systeem.

“Privégegevens van Gebruikers” betekent alle gegevens, bestanden, logboeken en persoonsgegevens (bijvoorbeeld apparaattype, OS-versie, UUID van het apparaat, locatie van de Gebruiker) die beschikbaar zijn voor Brivo door de interactie van de gebruiker met het Brivo Systeem, die niet beschikbaar zijn voor de Klant of zijn Administrators.  

2. Het Brivo Systeem

Deze Overeenkomst vormt de overeenkomst tussen de Klant en Brivo met betrekking tot de toegang van de Klant tot en het gebruik van het Brivo Systeem. Met uitzondering van de Brivo Firmware die in Brivo Hardware is ingebouwd of geïnstalleerd, omvat het in deze Overeenkomst beschreven Brivo Systeem niet, en deze Overeenkomst heeft geen betrekking op het gebruik door de Klant van hardware (ongeacht of het Brivo Hardware betreft of hardware van derden die geïntegreerd is in of gebruikt wordt in verband met het Brivo Systeem) of andere producten of services van Brivo die onder afzonderlijke voorwaarden beschikbaar worden gesteld. Brivo Hardware wordt afzonderlijk verkocht door Brivo Resellers met bepaalde garanties die door dergelijke Brivo Resellers worden verstrekt. Hardware, software en services van derden worden afzonderlijk verkocht en kunnen onderworpen zijn aan bepaalde garanties van de fabrikant of dienstverlener. Indien de Klant een probleem ondervindt met hardware die wordt gebruikt in verband met het Brivo Systeem (ongeacht of het Brivo Hardware of hardware van derden betreft) of software of services van derden, dient de Klant contact op te nemen met de Brivo Verdeler bij wie de Klant deze hardware, software of services heeft gekocht. 

De voorwaarden voor eventuele technische ondersteuning of bij onderhoudsdiensten van het Brivo Systeem en de Brivo Hardware moeten afzonderlijk tussen de Klant en een Brivo Reseller worden vastgesteld op grond van een afzonderlijke schriftelijke overeenkomst.    

Brivo zal het Brivo Systeem aan de Klant, Administrators en Gebruikers ter beschikking stellen overeenkomstig deze Overeenkomst gedurende de toepasselijke Abonnementsperiode. De “Abonnementsperiode” betekent de initiële serviceperiode van de Klant voor het Brivo Systeem en eventuele verlengingen daarvan waarmee de Brivo Reseller instemt, zoals uiteengezet in een schriftelijke overeenkomst tussen de Klant en de toepasselijke Brivo Reseller. De Klant gaat ermee akkoord dat zijn aankoop van het abonnement op het Brivo Systeem niet afhankelijk is van de levering van enige toekomstige functionaliteit of eigenschappen, noch van enige mondelinge of schriftelijke openbare opmerkingen van Brivo met betrekking tot toekomstige functionaliteit of eigenschappen. De Klant erkent en gaat ermee akkoord dat: (i) betalingsvoorwaarden voor het Brivo Systeem afzonderlijk en onafhankelijk schriftelijk moeten worden vastgesteld tussen de Klant en de toepasselijke Brivo Reseller; (ii) de Klant alle verschuldigde bedragen met betrekking tot de toegang van de Klant tot en het gebruik van het Brivo Systeem zal betalen wanneer deze verschuldigd zijn, zonder verrekening, inhouding of uitstel van welke aard dan ook; (iii) deze Overeenkomst, de Documentatie en enige andere schriftelijke overeenkomst tussen de Klant en Brivo met betrekking tot het onderwerp hiervan de volledige overeenkomst tussen de Klant en Brivo vormt met betrekking tot de levering door Brivo, en de toegang en het gebruik door de Klant en haar Gebruikers, van het Brivo Systeem en controleert met betrekking tot enige voorwaarden; (iv) de voorwaarden van een kooporder of andere overeenkomst tussen de Klant en de toepasselijke Brivo Verdeler niet bindend zijn voor Brivo; (v) de Brivo Reseller niet de agent van Brivo is en niet gemachtigd is om de voorwaarden van deze Overeenkomst te wijzigen of aan te passen of anderszins rechten te verlenen met betrekking tot het Brivo Systeem (anders dan het recht om een abonnement te nemen op het Brivo Systeem en de Brivo Firmware te gebruiken in overeenstemming met en onderworpen aan de voorwaarden en bepalingen van deze Overeenkomst); en (vi) het niet betalen door de Klant van enig bedrag dat aan een Brivo Reseller verschuldigd is met betrekking tot het Brivo Systeem, een basis vormt voor opschorting door Brivo van de toegang van de Klant tot en het gebruik van het Brivo Systeem en/of de beëindiging van deze Overeenkomst (naar goeddunken van Brivo). De Klant erkent en stemt er verder mee in dat hij verantwoordelijk is voor het leveren en onderhouden van de hardware, besturingssysteemsoftware voor computers en mobiele apparaten en internetverbinding die nodig zijn voor toegang tot en gebruik van het Brivo Systeem en dat Brivo geen verklaring of garantie geeft met betrekking tot diensten die door derden worden geleverd, met inbegrip van een Brivo Reseller van wie de Klant het abonnement op het Brivo Systeem heeft verkregen. 

3. Gebruik van het Brivo Systeem

De Klant is verantwoordelijk voor de naleving van deze Overeenkomst en de Documentatie door zijn Administrator, en voor alle activiteiten die onder het account van de Klant binnen het Brivo Systeem plaatsvinden. De Klant zal: (i) als enige verantwoordelijk zijn voor de nauwkeurigheid, kwaliteit, integriteit, wettigheid, betrouwbaarheid en geschiktheid van alle Klantgegevens en de Klant zal ervoor zorgen dat alle instructies die aan Brivo worden gegeven met betrekking tot de Klantgegevens in overeenstemming zullen zijn met alle toepasselijke lokale, staats-, federale en buitenlandse wetten, met inbegrip van de toepasselijke wetgeving inzake privacy en gegevensbescherming; (ii) redelijke commerciële inspanningen leveren om ongeoorloofde toegang tot of ongeoorloofd gebruik van het Brivo Systeem te voorkomen en Brivo onmiddellijk op de hoogte brengen nadat de Klant dergelijke ongeoorloofde toegang of ongeoorloofd gebruik heeft ontdekt; en (iii) alle toepasselijke lokale, provinciale, federale en buitenlandse wetten naleven bij het gebruik van het Brivo Systeem, met inbegrip van alle toepasselijke wet- en regelgeving inzake privacy en gegevensbescherming. Privégegevens van de Gebruikers worden uitsluitend door Brivo onderhouden in overeenstemming met een afzonderlijke overeenkomst tussen Brivo en de Gebruiker.

De Klant is verantwoordelijk om te verifiëren dat alle personen die als Administrator of Gebruiker van zijn Brivo-systeem worden aangewezen, door de Klant gemachtigd zijn voor de niveaus van de verleende toegang. In het algemeen raadt Brivo aan dat de Klant een Administrator aanwijst die zijn werknemer is om de primaire administrator van het account van de Klant te zijn. Indien de Klant ervoor kiest om een persoon die geen werknemer van de Klant is (met inbegrip van een Brivo Reseller of andere derde) administratieve rechten of andere toegang of privileges tot het account van de Klant of Klantgegevens te geven, is de Klant verantwoordelijk voor het toezicht op de toegang van de derde tot en het gebruik van zijn account en Klantgegevens. De Klant, en niet Brivo, is verantwoordelijk voor elk ongeoorloofd gebruik of misbruik van toegang tot de Klantaccount, accountprivileges of Klantgegevens door iemand die gebruik maakt van door de Klant verleende toegang.

De Klant mag het Brivo Systeem uitsluitend gebruiken voor zijn interne bedrijfsdoeleinden zoals beoogd door deze Overeenkomst en de Documentatie en het is de Klant niet toegestaan om: (i) het Brivo Systeem in licentie geven, in onderlicentie geven of te verkopen, doorverkopen, verhuren, leasen, overdragen, toewijzen, distribueren, timesharen of anderszins commercieel exploiteren of ter beschikking stellen aan derden, anders dan aan Gebruikers zoals beoogd in deze Overeenkomst; (ii) inbreukmakend, obsceen, bedreigend, lasterlijk of anderszins onrechtmatig materiaal op te nemen, te verzenden of op te opslaan, met inbegrip van materiaal dat schadelijk is voor kinderen of inbreuk maakt op de privacyrechten van derden; (iii) codes, bestanden, scripts, agenten of programma’s te verzenden of op te slaan die bedoeld zijn om schade aan te richten, waaronder bijvoorbeeld virussen, wormen, tijdbommen, Trojaanse paarden of andere kwaadaardige codes; (iv) opzettelijk de integriteit of prestaties van het Brivo Systeem of de gegevens daarop te verstoren; of (v) te proberen onbevoegd toegang te krijgen tot het Brivo Systeem of de daaraan gerelateerde systemen of netwerken.

4. Brivo Dienst SLA

Brivo zal commercieel redelijke inspanningen leveren om: (i) de veiligheid en integriteit van het Brivo Systeem te handhaven en (ii) een beschikbaarheid van 99,9% te handhaven voor de Brivo Dienst, berekend per kalenderkwartaal, waarbij “Beschikbaarheid” wordt als volgt berekend: Uptime/(Uptime+Downtime) = Beschikbaarheid, waarbij: 

Uptime” de tijd betekent dat de Brivo Dienst beschikbaar is, en elke periode omvat gedurende welke de Brivo Dienst niet beschikbaar is (i) voor onderhoud, inclusief voor de implementatie van updates, verbeteringen, patches, oplossingen of foutcorrecties (zoals van toepassing “Gepland Onderhoud“), en (ii) als gevolg van Verontschuldigde downtime; “Downtime” de tijd betekent dat de Brivo Dienst niet beschikbaar is, anders dan als gevolg van Gepland Onderhoud of Verontschuldigde downtime; en “Verontschuldigde downtime” betekent elke periode van onbeschikbaarheid of onbruikbaarheid veroorzaakt door een Geval van Overmacht.

Brivo zal commercieel redelijke inspanningen leveren om Gebruikers ten minste 24 uur van tevoren op de hoogte te stellen van Gepland Onderhoud, welke kennisgeving via de Brivo Dienst kan worden verstrekt. Brivo behoudt zich het recht voor om Brivo Firmware voor apparaten die op de Brivo Dienst zijn aangesloten op elk gewenst moment automatisch bij te werken en de Klant erkent dat dergelijke automatische updates tot tijdelijke onderbrekingen van de dienst kunnen leiden.

Indien Brivo er niet in slaagt de Brivo Dienst 99,9% van de tijd beschikbaar te stellen zoals hierboven berekend in een kalenderkwartaal, heeft de Klant recht op terugbetaling van één volledige dag abonnementsgeld voor elk actief abonnement op de betrokken diensten in dat kwartaal, voor elk volledig of gedeeltelijk uur dat de diensten niet beschikbaar zijn onder het hierboven gespecificeerde percentage.

5. Eigendomsrechten

Behoudens de beperkte rechten die hieronder uitdrukkelijk worden verleend, behouden Brivo en haar licentiegevers zich al hun rechten, aanspraken en belangen voor in en op het Brivo Systeem en alle gedeelten daarvan, met inbegrip van alle daarmee verband houdende intellectuele eigendomsrechten. Er worden hieronder geen rechten verleend aan de Klant of Gebruikers, tenzij uitdrukkelijk hierin uiteengezet. De Klant zal niet (en de Klant zal Gebruikers niet toestaan om): (i) het Brivo Systeem of een deel daarvan te wijzigen, te kopiëren of afgeleide werken te maken; (ii) inhoud die deel uitmaakt van het Brivo Systeem te framen of te spiegelen; (iii) het Brivo Systeem of een deel daarvan aan reverse-engineering te onderwerpen (voor zover een dergelijke beperking bij wet is toegestaan); of (iv) toegang te krijgen tot het Brivo Systeem om (A) een concurrerend product of dienst te bouwen, of (B) ideeën, kenmerken, functies of afbeeldingen van het Brivo Systeem kopiëren.

Wat betreft de relatie tussen Brivo en de Klant, erkent en stemt Brivo ermee in dat de Klant de exclusieve eigenaar is van alle rechten, aanspraken en belangen in en op de Klantgegevens. Klantgegevens worden beschouwd als de Vertrouwelijke Informatie van de Klant krachtens deze Overeenkomst. De Klant verleent Brivo en de aan haar gelieerde ondernemingen en derde dienstverleners een beperkte wereldwijde licentie om hun Klantgegevens te hosten, te laten hosten, te kopiëren, door te geven, te raadplegen, te gebruiken en weer te geven, uitsluitend om de diensten in overeenstemming met deze Overeenkomst te verlenen.  

6. Vertrouwelijkheid

Vertrouwelijke informatie” betekent alle vertrouwelijke informatie van een Partij of haar gelieerde ondernemingen (zoals van toepassing, “Bekendmakende Partij“) die aan de andere Partij (zoals van toepassing, “Ontvangende Partij“) wordt bekendgemaakt, hetzij mondeling hetzij schriftelijk, die als vertrouwelijk wordt aangemerkt of waarvan redelijkerwijs moet worden aangenomen dat deze gezien de aard van de informatie en de omstandigheden van bekendmaking vertrouwelijk is.Zonder de algemeenheid van het voorgaande te beperken, (i) omvat Vertrouwelijke Informatie van de Klant, zonder beperking, Klantgegevens en zakelijke, technologische en technische informatie en gegevens van de Klant, en (ii) omvat Vertrouwelijke Informatie van Brivo, zonder beperking, het Brivo Systeem, de Documentatie, en zakelijke, technologische en technische informatie en gegevens, productontwerpen, en bedrijfsprocessen van Brivo. Vertrouwelijke informatie (met uitzondering van Klantgegevens) omvat geen informatie die: (i) algemeen bekend is of wordt bij het publiek zonder schending van enige verplichting jegens de Bekendmakende Partij; (ii) bekend was bij de Ontvangende Partij vóór bekendmaking door de Bekendmakende Partij zonder schending van enige verplichting jegens de Bekendmakende Partij; (iii) onafhankelijk werd ontwikkeld door de Ontvangende Partij zonder schending van enige verplichting jegens de Bekendmakende Partij; of (iv) wordt ontvangen van een derde partij zonder schending van enige verplichting jegens de Bekendmakende Partij.

De Ontvangende Partij zal geen Vertrouwelijke Informatie van de Bekendmakende Partij bekendmaken of gebruiken voor enig doel dat buiten de reikwijdte van deze Overeenkomst valt, tenzij met voorafgaande schriftelijke toestemming van de Bekendmakende Partij of zoals vereist door de wet. Elke Partij stemt ermee in de vertrouwelijkheid van de Vertrouwelijke Informatie van de andere Partij te beschermen op dezelfde wijze als zij de vertrouwelijkheid van haar eigen vertrouwelijke informatie van soortgelijke aard beschermt (maar in geen geval met minder dan redelijke zorg). De Ontvangende Partij kan de Vertrouwelijke Informatie van de Bekendmakende Partij bekendmaken voor zover de wet of een juridisch proces de bekendmaking van Vertrouwelijke Informatie van de Bekendmakende Partij vereist en een dergelijke bekendmaking geen schending van deze Overeenkomst inhoudt; op voorwaarde dat de Ontvangende Partij de Bekendmakende Partij vooraf in kennis stelt van een dergelijke vereiste bekendmaking (voor zover wettelijk toegestaan) en redelijke bijstand verleent, op kosten van de Bekendmakende Partij, indien de Bekendmakende Partij de bekendmaking wenst te betwisten. Brivo deelt, verkoopt, verhuurt of verhandelt geen persoonlijk identificeerbare informatie met derden voor promotionele doeleinden. Niettegenstaande het voorgaande erkent en gaat de Klant ermee akkoord dat Brivo gegevens die de Klant uploadt naar en/of opslaat via het Brivo Systeem mag anonimiseren, dergelijke geanonimiseerde gegevens mag aggregeren met geanonimiseerde gegevens van andere gebruikers van het Brivo Systeem en dergelijke geanonimiseerde gegevens mag gebruiken of bekendmaken aan derden. Voor alle duidelijkheid: Brivo mag geen Persoonlijke Informatie verkopen, zoals gedefinieerd onder de California Consumer Privacy Act (Consumentenprivacywet van Californië) van 2018, zoals van tijd tot tijd gewijzigd, en alle gerelateerde voorschriften en richtlijnen van de Attorney General van Californië met betrekking tot dezelfde (“CCPA“). De Partijen komen overeen dat Brivo in het kader van deze overeenkomst een “Dienstverlener” (en geen “derde”) is voor de klant overeenkomstig de CCPA. 

Indien de Ontvangende Partij Vertrouwelijke Informatie van de Bekendmakende Partij bekendmaakt of gebruikt (of dreigt bekend te maken of te gebruiken) in strijd met deze Overeenkomst, heeft de Bekendmakende Partij, naast alle andere rechtsmiddelen waarover zij beschikt, het recht om een voorlopige voorziening te vragen om dergelijke handelingen te doen staken, waarbij de Partijen uitdrukkelijk erkennen dat een dergelijke ongeoorloofde bekendmaking de Bekendmakende Partij onherstelbare schade kan toebrengen en dat andere beschikbare rechtsmiddelen ontoereikend kunnen zijn.

7. Privacy

Brivo deelt, verkoopt, verhuurt of verhandelt geen persoonlijk identificeerbare informatie met derden voor promotionele doeleinden. Raadpleeg voor aanvullende informatie de huidige versies van het Brivo Privacy- en Beveiligingsbeleid https://www.brivo.com/privacy en de Brivo Services Privacyverklaring https://www.brivo.com/services-privacy-statement (gezamenlijk het “Privacybeleid“), die te vinden zijn op de Brivo Website. De op dat moment geldende versies van het Brivo Privacybeleid zijn door middel van deze verwijzing in deze Overeenkomst opgenomen, en dit beleid kan worden gewijzigd zoals daarin is bepaald.

8. Bewaring van gegevens

Tijdens de Abonnementsperiode van de Klant zullen de Klantgegevens beschikbaar zijn voor de periode bepaald door het abonnementsplan van de Klant. Klantgegevens die een jaar ouder zijn dan de bewaartermijn die in het abonnementsplan van de Klant is vastgelegd, kunnen via een professionele serviceopdracht bij Brivo beschikbaar worden gesteld tegen een extra vergoeding die schriftelijk door de Klant en Brivo of de toepasselijke Brivo Verdeler moet worden overeengekomen. Gegevens die via het Brivo Systeem worden opgeslagen binnen accounts die zijn beëindigd (met inachtneming van Artikel 12 hieronder), worden permanent gewist. Gegevens die via het Brivo Systeem worden opgeslagen, worden gedurende de in dit Artikel beschreven perioden bewaard, tenzij een langere bewaartermijn door de toepasselijke wetgeving wordt vereist.

9. Beperkte garanties & vrijwaringsclausules

Brivo garandeert dat: gedurende de toepasselijke Abonnementsperiode van de Klant, het Brivo Systeem bij normaal gebruik in alle wezenlijke opzichten in overeenstemming met de Documentatie zal functioneren. De Klant verklaart en garandeert Brivo dat het verzamelen en verwerken van Klantgegevens zoals beoogd door deze Overeenkomst in alle opzichten zal voldoen aan de toepasselijke wet- en regelgeving inzake privacy en gegevensbescherming.

Het Brivo Systeem veroorzaakt niet en kan niet voorkomen dat de gebeurtenissen die het moet detecteren of voorkomen zich voordoen, met inbegrip van onbevoegde toegang tot fysieke gebouwen, overvallen, inbraken of soortgelijke incidenten. DE BEPERKTE GARANTIES ZIJN DE ENIGE GARANTIES DIE DOOR BRIVO WORDEN GELEVERD MET BETREKKING TOT HET BRIVO SYSTEEM. MET UITZONDERING VAN DE BOVENSTAANDE BEPERKTE GARANTIES, WORDT HET BRIVO SYSTEEM GELEVERD “ZOALS HET IS”. VOOR ZOVER TOEGESTAAN DOOR DE TOEPASSELIJKE WETGEVING, ZIJN DE BOVENSTAANDE GARANTIES EXCLUSIEF EN KOMEN ZE IN DE PLAATS VAN ALLE ANDERE GARANTIES, HETZIJ EXPLICIET OF IMPLICIET, WETTELIJK OF ANDERSZINS, MET BETREKKING TOT HET GEHELE BRIVO SYSTEEM OF EEN DEEL DAARVAN, MET INBEGRIP VAN DE IMPLICIETE GARANTIES VAN VERKOOPBAARHEID, GESCHIKTHEID VOOR EEN BEPAALD DOEL, TITEL EN NIET-INBREUK EN ALLE GARANTIES DIE VOORTVLOEIEN UIT DE GANG VAN ZAKEN OF HANDELSGEBRUIKEN. BRIVO GARANDEERT NIET DAT HET BRIVO SYSTEEM AAN DE EISEN OF BEHOEFTEN VAN DE KLANT ZAL VOLDOEN, OF DAT DE WERKING VAN HET BRIVO SYSTEEM ONONDERBROKEN ZAL ZIJN, OF DAT HET BRIVO SYSTEEM VRIJ VAN FOUTEN ZAL ZIJN, OF DAT EVENTUELE DEFECTEN OF FOUTEN IN HET BRIVO SYSTEEM ZULLEN WORDEN GECORRIGEERD.

10. Afwijzing van schadevergoeding

VOOR ZOVER MAXIMAAL IS TOEGESTAAN DOOR DE TOEPASSELIJKE WETGEVING EN ONGEACHT OF EEN HIERIN BESCHREVEN RECHTSMIDDEL ZIJN ESSENTIËLE DOEL MIST, ZAL BRIVO OF DE AAN HAAR VERBONDEN ONDERNEMINGEN IN GEEN GEVAL AANSPRAKELIJK ZIJN JEGENS DE KLANT OF AAN HAAR VERBONDEN ONDERNEMINGEN VOOR ENIGE SPECIALE, GEVOLG-, INDIRECTE, INCIDENTELE OF EXEMPLAIRE OF SOORTGELIJKE SCHADE, VOORTVLOEIEND UIT OF OP ENIGERLEI WIJZE VERBAND HOUDEND MET DEZE OVEREENKOMST OF HET GEBRUIK VAN OF HET ONVERMOGEN TOT GEBRUIK VAN HET BRIVO SYSTEEM, INCLUSIEF SCHADE VOOR VERLIES VAN GOODWILL, WERKONDERBREKING, GEDERFDE WINST, VERLOREN GEGEVENS, PERSOONLIJK LETSEL EN COMPUTERSTORING OF -FALEN, ZELFS ALS BRIVO OF HAAR FILIALEN OP DE HOOGTE ZIJN GEBRACHT VAN DE MOGELIJKHEID VAN DERGELIJKE SCHADE EN ONGEACHT DE THEORIE (CONTRACTBREUK, ONRECHTMATIGE DAAD OF ANDERSZINS) WAAROP EEN DERGELIJKE CLAIM IS GEBASEERD. IN GEEN GEVAL ZAL DE TOTALE GEZAMENLIJKE AANSPRAKELIJKHEID VAN BRIVO OF HAAR VERBONDEN ONDERNEMINGEN OF LICENTIEGEVERS VOORTVLOEIEND UIT OF ONDER DEZE OVEREENKOMST, OF VOOR SCHENDING VAN DEZE OVEREENKOMST, HOGER ZIJN DAN HET BEDRAG VAN DE ABONNEMENTSGELDEN DIE DE KLANT HEEFT BETAALD VOOR HET BRIVO SYSTEEM IN DE ACHTTIEN MAANDEN VOORAFGAAND AAN DE HANDELING DIE AANLEIDING GEEFT TOT AANSPRAKELIJKHEID.  

11. Schadeloosstelling

Onder voorbehoud van de aanvullende bepalingen van dit Artikel 11, zal Brivo de Klant en zijn directeuren, managers, functionarissen, werknemers en agenten (elk een “Gevrijwaarde partij klant“) verdedigen tegen, schadeloos stellen voor en vrijwaren van alle directe schade, uitgaven, en kosten (inclusief schikkingskosten en redelijke advocatenhonoraria) die door een door de Gevrijwaarde partij klant worden opgelopen als gevolg van een claim door een derde partij (een “Vordering van derdenj“) dat het Brivo Systeem, wanneer gebruikt in overeenstemming met deze Overeenkomst en de Documentatie, inbreuk maakt op een auteursrecht of handelsmerk van een derde partij, of inbreuk maakt op een octrooi van de Verenigde Staten, of zich een handelsgeheim van een derde partij toeëigent; op voorwaarde dat de Klant (i) Brivo onverwijld schriftelijk in kennis stelt van een dergelijke Vordering van derden; (ii) Brivo toestaat de uitsluitende controle te hebben over de verdediging van een dergelijke Vordering van derden en eventuele daarmee verband houdende schikkingsonderhandelingen, op voorwaarde dat Brivo geen schikking mag treffen zonder de voorafgaande schriftelijke goedkeuring van de Klant (welke niet op onredelijke wijze mag worden ingehouden, geconditioneerd of uitgesteld); en (iii) aan Brivo alle redelijke informatie, bevoegdheden en bijstand verstrekt die nodig zijn voor de verdediging of schikking van een dergelijke Vordering van derden. 

In geen geval zal Brivo enige verplichtingen of aansprakelijkheid hebben onder dit Artikel 11 voortvloeiend uit of verband houdend met: (i) het gebruik door de Klant van het Brivo Systeem of een deel daarvan, voor zover veroorzaakt door een dergelijk gebruik in een gewijzigde vorm of in combinatie met software, technologieën, producten of apparaten die niet door Brivo zijn geleverd; (ii) de schending door de Klant van deze Overeenkomst; of (iii) Klantgegevens.

Naast de verplichtingen van de Klant uit hoofde van enige andere schriftelijke overeenkomst met Brivo, zal de Klant Brivo en aan Brivo en haar verbonden ondernemingen en hun respectieve directeuren, managers, functionarissen, werknemers en agenten (elk een “Brivo Gevrijwaarde partij“) verdedigen, schadeloos stellen en vrijwaren tegen alle schade, verliezen, aansprakelijkheden, uitgaven, en kosten (met inbegrip van schikkingskosten en redelijke advocatenhonoraria) die door een door Brivo Gevrijwaarde partij worden opgelopen als gevolg van een Vordering van derden die beweert dat (i) de Klant of Gebruikers inbreuk maken op verplichtingen onder toepasselijke lokale, staats-, federale en buitenlandse wetten, met inbegrip van toepasselijke wet- en regelgeving inzake privacy en gegevensbescherming; of (ii) dat Klantgegevens (met inbegrip van het verzamelen of gebruiken van Klantgegevens door de Klant), of het gebruik van het Brivo Systeem door de Klant (of Gebruikers) in strijd met deze Overeenkomst, inbreuk maakt op de intellectuele eigendomsrechten van een derde, deze schendt of zich deze onrechtmatig toe-eigent, of anderszins schade heeft toegebracht aan een derde.

12. Duur en beëindiging

Onverminderd de voorwaarden en bepalingen van deze Overeenkomst, gaat de toepasselijke Abonnementsperiode van de Klant in op het moment van Activering. “Activering” betekent de levering van het eerste Brivo Hardware-onderdeel onder het account van de Klant binnen het Brivo Systeem (als voorbeeld wordt een controlepaneel binnen het Brivo Systeem geregistreerd), en tenzij eerder beëindigd zoals hieronder bepaald, zal deze voortduren totdat de Abonnementsperiode afloopt of anderszins wordt beëindigd zoals uiteengezet in een schriftelijke overeenkomst tussen de Klant en de toepasselijke Brivo Reseller van wie de Klant zijn abonnement op het Brivo Systeem heeft verkregen. De rechten van de Klant op toegang tot en gebruik van het Brivo Systeem zullen automatisch eindigen aan het einde van de Abonnementsperiode of na een eerdere beëindiging van deze Overeenkomst zoals hieronder bepaald, en de Klant erkent en gaat ermee akkoord dat Brivo bij een dergelijke beëindiging de toegang van de Klant tot en het gebruik van het Brivo Systeem zonder aansprakelijkheid mag uitschakelen.

Brivo kan deze Overeenkomst na schriftelijke kennisgeving aan de Klant beëindigen of het account van de Klant binnen het Brivo Systeem vóór het verstrijken van de Abonnementsperiode opschorten indien: (i) de Klant een wezenlijke voorwaarde of bepaling van deze Overeenkomst schendt en deze schending niet binnen 30 dagen na ontvangst van een schriftelijke kennisgeving van deze schending ongedaan maakt; (ii) de Klant nalaat een onbetwist bedrag dat met betrekking tot deze Overeenkomst aan een Brivo Reseller verschuldigd is, op de vervaldag te betalen (behoudens een eventuele toepasselijke herstelperiode die in een afzonderlijke schriftelijke overeenkomst tussen de Klant en de toepasselijke Brivo Reseller is vastgelegd); of (iii) indien de Klant het voorwerp wordt van een faillissementsaanvraag of een andere procedure met betrekking tot insolventie, curatele, vereffening of overdracht ten voordele van schuldeisers. 

De Klant kan deze Overeenkomst vóór het verstrijken van de Abonnementsperiode door schriftelijke kennisgeving aan Brivo beëindigen indien Brivo een wezenlijke voorwaarde van deze Overeenkomst niet nakomt en deze niet-nakoming niet herstelt binnen 30 dagen na ontvangst van een schriftelijke kennisgeving van deze niet-nakoming, welke kennisgeving moet worden gedaan in overeenstemming met de bepalingen inzake kennisgeving van Artikel 13 hieronder.

Op verzoek van de Klant zal Brivo binnen 30 dagen na de effectieve datum van beëindiging of afloop, de Klant een bestand ter beschikking stellen om te downloaden met bepaalde Klantgegevens van de Klant met betrekking tot gebruikers met een toegangscode, in een door een pipe delimited (CSV) formaat voor gegevens. Gebruikersfoto’s kunnen optioneel worden verstrekt tegen de op dat moment geldende standaardkosten van Brivo daarvoor. Na een dergelijke periode van 30 dagen, op voorwaarde dat Brivo aan haar verplichtingen heeft voldaan om het voornoemde bestand met Klantgegevens aan de Klant ter beschikking te stellen na een verzoek van de Klant dat binnen 30 dagen na de effectieve datum van beëindiging of afloop wordt gedaan, zal Brivo niet langer verplicht zijn om Klantgegevens bij te houden of aan de Klant te verstrekken en zal zij daarna, tenzij wettelijk verboden, alle Klantgegevens in haar systemen of anderszins in haar bezit wissen. De Klant erkent en stemt ermee in dat het de verantwoordelijkheid van de Klant is om eventuele andere Klantgegevens te downloaden en te bewaren voordat de Abonnementsperiode afloopt of wordt beëindigd. 

De bepalingen van Artikel 1 en 5 tot en met 13 van deze Overeenkomst blijven ook na beëindiging of afloop van deze Overeenkomst van kracht.

13. Diversen

Deze Overeenkomst zal in alle opzichten, met inbegrip van aangelegenheden betreffende de constructie, geldigheid en uitvoering, worden beheerst door en geïnterpreteerd in overeenstemming met de wetten van de Staat Maryland, Verenigde Staten van Amerika (met uitzondering van het Verdrag der Verenigde Naties inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken), zonder rekening te houden met eventuele conflicten tussen rechtsbeginselen die kunnen leiden tot de toepassing van de wetten van een ander rechtsgebied. DE PARTIJEN KOMEN OVEREEN DAT DE UNIFORM COMPUTER TRANSACTIONS ACT OF ENIGE VERSIE DAARVAN, AANGENOMEN DOOR ENIGE STAAT, IN WELKE VORM DAN OOK (“UCITA“), NIET VAN TOEPASSING ZAL ZIJN OP DEZE OVEREENKOMST. VOOR ZOVER UCITA VAN TOEPASSING IS, KOMEN DE PARTIJEN OVEREEN AF TE ZIEN VAN DE TOEPASSELIJKHEID VAN UCITA OVEREENKOMSTIG DE DAARIN VERVATTE OPT-OUT BEPALING(EN). Elke rechtszaak, actie of procedure die voortvloeit uit of verband houdt met deze Overeenkomst zal alleen worden voorgelegd aan de staats- of federale rechtbanken in de staat Maryland en de Klant onderwerpt zich hierbij uitdrukkelijk aan de exclusieve jurisdictie van dergelijke rechtbanken voor het doel van een dergelijke rechtszaak, actie of procedure.

Deze Overeenkomst, de Documentatie, het Privacybeleid en enige andere schriftelijke overeenkomst tussen de Klant en Brivo met betrekking tot het Brivo Systeem vormen de volledige overeenkomst tussen de Klant en Brivo met betrekking tot het Brivo Systeem en: (i) vervangen alle voorgaande of gelijktijdige mondelinge of schriftelijke communicatie, voorstellen en verklaringen met betrekking tot het onderwerp ervan en (ii) hebben voorrang op alle tegenstrijdige of aanvullende voorwaarden van een offerte, order, erkenning of soortgelijke communicatie tussen de Partijen. De Klant erkent dat hij bij het aangaan van deze Overeenkomst niet heeft vertrouwd op enige verklaringen of garanties anders dan die welke uitdrukkelijk in deze Overeenkomst zijn opgenomen. Bepaalde andere producten en diensten die door Brivo worden aangeboden, zijn onderworpen aan afzonderlijke voorwaarden die van tijd tot tijd door Brivo of derde leveranciers worden vastgesteld. Indien de Klant en Brivo een afzonderlijke schriftelijke overeenkomst hebben gesloten die de toegang van de Klant tot en het gebruik van het Brivo Systeem regelt, die door een naar behoren gemachtigde vertegenwoordiger van Brivo is ondertekend en gedateerd en waarin wordt verklaard dat deze overeenkomst voorrang heeft op deze Overeenkomst, dan zal die afzonderlijke schriftelijke overeenkomst voorrang hebben op deze Overeenkomst en zal deze de toegang van de Klant tot en het gebruik van het Brivo Systeem regelen. 

Indien een of meer bepalingen van deze Overeenkomst op grond van het toepasselijke recht niet-afdwingbaar worden geacht, komen de Partijen overeen te goeder trouw opnieuw over een dergelijke bepaling te onderhandelen. Indien de Partijen niet tot een wederzijds aanvaardbare en afdwingbare vervanging kunnen komen, dan (i) wordt een dergelijke bepaling uitgesloten van deze Overeenkomst; (ii) wordt het overige gedeelte van de Overeenkomst geïnterpreteerd alsof een dergelijke bepaling aldus was uitgesloten en (iii) is het overige gedeelte van de Overeenkomst afdwingbaar overeenkomstig de bepalingen ervan.

Brivo behoudt zich het recht voor om het Brivo Systeem van tijd tot tijd te wijzigen of stop te zetten of om kenmerken of functionaliteit van het Brivo Systeem te wijzigen of te verwijderen; op voorwaarde dat Brivo commercieel redelijke inspanningen zal leveren om de Klant ten minste 120 dagen van tevoren schriftelijk in kennis te stellen van stopzetting of wijziging of verwijdering van kenmerken of functionaliteit waarvan redelijkerwijs verwacht kan worden dat deze wezenlijk en nadelig van invloed zal zijn op de toegang van de Klant tot of het gebruik van het Brivo Systeem. Deze Overeenkomst kan van tijd tot tijd door Brivo worden gewijzigd na schriftelijke kennisgeving aan de Klant. De op dat moment geldende versie van deze Overeenkomst is voor de Klant beschikbaar op de Brivo Website (en het Brivo Systeem). De Klant erkent en gaat ermee akkoord dat het plaatsen van wijzigingen aan of gewijzigde of geherformuleerde versies van deze Overeenkomst op de Brivo Website, het Brivo Systeem of per e-mailbericht een schriftelijke kennisgeving aan de Klant van dergelijke wijzigingen zal inhouden. Door het Brivo Systeem te blijven gebruiken na de ingangsdatum van wijzigingen aan deze Overeenkomst, gaat de klant ermee akkoord gebonden te zijn aan de gewijzigde voorwaarden.

Brivo zal geen aansprakelijkheid hebben uit hoofde van deze Overeenkomst voor zover zij wordt vertraagd, verhinderd of belemmerd in het uitvoeren van een van haar verplichtingen uit hoofde van deze Overeenkomst als gevolg van het optreden of het bestaan van een omstandigheid of gebeurtenis die een geval van Overmacht zou vormen of tot gevolg zou hebben.

De Klant mag deze Overeenkomst of een van zijn rechten of verplichtingen uit hoofde van deze Overeenkomst niet geheel of gedeeltelijk, vrijwillig, van rechtswege of anderszins, toewijzen of overdragen, met inbegrip van een fusie, consolidatie of verwerving van een meerderheidsbelang in een Partij, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Brivo, behalve (i) aan een gelieerde onderneming die zeggenschap heeft over, onder zeggenschap staat van of onder gemeenschappelijke zeggenschap staat met de Klant of (ii) aan een rechtsopvolger in verband met de verkoop van alle of een aanzienlijk deel van de activa van de Klant. Elke poging van de Klant om deze Overeenkomst of een van zijn rechten of verplichtingen krachtens deze Overeenkomst over te dragen in strijd met dit artikel zal nietig zijn en een wezenlijke inbreuk op deze Overeenkomst vormen. Onder voorbehoud van het voorgaande zal deze Overeenkomst bindend zijn voor en ten goede komen aan de Partijen en hun respectieve opvolgers en toegestane rechtverkrijgenden.

Indien de Klant aan al zijn contractuele verplichtingen jegens zijn toenmalige Brivo Reseller voldoet, kan de Klant de overdracht van zijn account voor het Brivo Systeem naar een andere Brivo Reseller aanvragen. Elke accountoverdracht zal door Brivo worden uitgevoerd in overeenstemming met het op dat moment geldende beleid en de procedures van Brivo met betrekking tot de overdracht van accounts van Klanten.  

Geen enkel recht van Brivo of schending door de Klant van enige bepaling van deze Overeenkomst zal worden opgeheven door een handeling, verzuim, vertraging of kennis van Brivo, behalve door een schriftelijk document dat door een naar behoren gemachtigde vertegenwoordiger van Brivo is opgesteld. Een verklaring van afstand bij één gelegenheid houdt geen verklaring van afstand in voor eerdere, gelijktijdige of latere gelegenheden.

Brivo levert het Brivo Systeem, met inbegrip van verwante software en technologie, voor uiteindelijk eindegebruik door de federale overheid, uitsluitend in overeenstemming met het volgende: De technische gegevens en softwarerechten van de overheid met betrekking tot het Brivo Systeem omvatten uitsluitend de rechten die gewoonlijk aan het publiek worden verleend zoals omschreven in deze Overeenkomst. Deze gebruikelijke commerciële licentie wordt verstrekt overeenkomstig FAR 12.211 (Technische gegevens) en FAR 12.212 (Software) en, voor transacties van het ministerie van Defensie, DFAR 252.227-7015 (Technische gegevens – Commerciële Items) en DFAR 227.7202-3 (Rechten op Commerciële Computer Software of Computer Software Documentatie). Indien een overheidsinstantie behoefte heeft aan rechten die niet onder deze voorwaarden worden verleend, moet zij met Brivo onderhandelen om te bepalen of er aanvaardbare voorwaarden zijn voor het verlenen van die rechten, en in elke toepasselijke overeenkomst moet een voor beide partijen aanvaardbaar schriftelijk addendum worden opgenomen waarin die rechten specifiek worden verleend.

De Klant erkent en gaat ermee akkoord dat Brivo geen verzekeraar is en dat Brivo de Klant geen verzekering van welk type dan ook aanbiedt. De bedragen die de Klant aan Brivo of een Brivo Reseller betaalt, zijn geen verzekeringspremies en houden geen verband met de waarde van de fysieke faciliteiten of eigendommen van de Klant, de eigendommen van iemand anders die zich in de fysieke faciliteiten van de Klant bevinden of enig risico op verlies of letsel in de fysieke faciliteiten van de Klant. De bedragen die de Klant aan Brivo of een Brivo Reseller betaalt, zijn uitsluitend gebaseerd op de waarde van het abonnement van de Klant op het Brivo Systeem, dat wordt verstrekt met inachtneming van de uitdrukkelijke aansprakelijkheidsbeperkingen die in deze Overeenkomst zijn uiteengezet. Indien de Klant een verzekering wenst ter bescherming tegen risico’s van verlies of letsel op of aan zijn fysieke faciliteiten, dient de Klant deze afzonderlijk aan te schaffen.    

De Klant verklaart en garandeert Brivo dat de Klant geen onwettige of ongepaste steekpenningen, smeergeld, betalingen, geschenken of zaken van waarde heeft ontvangen of aangeboden gekregen van een van de werknemers of agenten van Brivo in verband met deze Overeenkomst. Redelijke geschenken en vermaak die in het kader van de normale bedrijfsuitoefening worden verstrekt, zijn niet in strijd met de bovenstaande beperking. Indien de Klant kennis krijgt van een schending van de bovenstaande beperking, zal de Klant redelijke inspanningen leveren om Brivo hiervan onmiddellijk schriftelijk in kennis te stellen.

Het Brivo Systeem en andere technologie die Brivo beschikbaar stelt, en afgeleiden daarvan, kunnen onderworpen zijn aan exportwetten en -voorschriften van de Verenigde Staten en andere rechtsgebieden. De Klant verklaart dat hij niet vermeld staat op een lijst van de Amerikaanse overheid van partijen die geweigerd worden. De Klant zal Gebruikers geen toegang verlenen tot of gebruik laten maken van het Brivo Systeem in een land waartegen de VS een embargo heeft ingesteld of dat in strijd is met de exportwetgeving of -regelgeving van de VS.

Brivo kan elke kennisgeving aan de Klant in het kader van deze Overeenkomst verstrekken door een bericht te sturen naar het e-mailadres dat op dat moment aan de account van de Klant is gekoppeld. Een kennisgeving die per e-mail wordt verstrekt, wordt van kracht wanneer Brivo de e-mail verzendt. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om het e-mailadres van zijn account-contactpersoon actueel te houden. De Klant wordt geacht een e-mail te hebben ontvangen die is verzonden naar het e-mailadres dat op dat moment aan zijn account is gekoppeld wanneer Brivo de e-mail verzendt, ongeacht of de Klant deze e-mail daadwerkelijk ontvangt.

Kennisgevingen die op grond van deze Overeenkomst door de Klant aan Brivo worden verstrekt, moeten worden verzonden via: (i) verzending per e-mail naar legal@brivo.com of (ii) door persoonlijke afgifte, overnight koerier of aangetekende of gecertificeerde post aan Brivo Systems LLC, 7700 Old Georgetown Road, Suite 300, Bethesda, Maryland 20814, U.S.A., ter attentie van Legal Department. Brivo kan het faxnummer of adres voor kennisgevingen bijwerken door een bericht op de Brivo Website te plaatsen of door een bericht te sturen naar het e-mailadres dat op dat moment aan het account van de Klant is gekoppeld. Kennisgevingen die door de Klant aan Brivo worden verzonden, zijn van kracht zodra Brivo ze heeft ontvangen.

De opschriften en de kopjes van artikelen en secties in deze Overeenkomst dienen uitsluitend ter referentie en zijn niet van invloed op de betekenis of interpretatie van deze Overeenkomst. De term “met inbegrip van”, zoals hierin gebruikt, betekent “met inbegrip van, maar niet beperkt tot”. De termen “hierin”, “hiervan”, “hieronder” en soortgelijke termen verwijzen naar de Overeenkomst als geheel, in plaats van naar een specifieke bepaling. Elke Partij erkent dat zij de gelegenheid heeft gehad deze Overeenkomst met een raadsman door te nemen. Elke regel van constructie die dubbelzinnigheden oplost in het nadeel van de opstellende Partij zal niet van toepassing zijn bij de interpretatie van de Overeenkomst.