Ollivier heeft snel kunnen groeien dankzij maandelijks terugkerende omzet (RMR)
Het Doel
Ontwikkel strategieën voor duurzame zakenrelaties en stimuleer bedrijfsgroei door RMR op te bouwen
In 2015 had Ollivier geen terugkerende omzet, servicecontracten of beheerde klantdiensten.
“Ik wist dat ik een terugkerende inkomstenbasis moest opbouwen om het bedrijf te stabiliseren, minder vatbaar te maken voor economische terugval en inkomsten minder volatiel te maken.” – Louis Boulgarides, President en CEO van Ollivier
Louis wilde zijn bedrijf laten groeien naar $ 10 mln. Deze groei kon niet met alleen service abonnementen worden bereikt.Er moesten nieuwe producten en diensten worden toegevoegd.
De Hindernis
“Door het team samen met de verkopers te laten werken aan RMR en de compensatie aan te passen door niet alleen de eerste, maar ook de jaarlijks terugkerende verkopen te belonen, zijn we erg succesvol geweest.”
– Charles Denney, Directeur of Managed Services
De Go-To-Market Strategie
“Werken aan een pijplijn van RMR kan een langere verkoopcyclus inhouden, en de directe inkomsten zijn misschien niet zo hoog. Je hebt iemand in het bedrijf nodig die de leiding over dit programma wil nemen. Zorg ervoor dat je je partners controleert en verkoop of zet nooit een product in de markt tenzij grondig is geanalyseerd of het aan behoeften voldoet.” – Louis Boulgarides
Ook voegde hij extra incentives toe aan het sales-compensatieprogramma van het bedrijf om RMR te verkopen. Hij positioneerde het nieuwe serviceteam als een waardevolle ondersteuning voor verkopers aangezien zij nieuwe contacten moesten opbouwen en de verschillende beveiligingsfuncties moesten verkopen.
“Door het team samen met de verkopers te laten werken aan RMR en de compensatie aan te passen door niet alleen de eerste, maar ook de jaarlijks terugkerende verkopen te belonen, zijn we erg succesvol geweest.” – Charles Denney, Directeur of Managed Services
Waarom Ollivier voor Brivo heeft gekozen
“Met Brivo krijgen we precies wat we van een product verwachten en wat ons werd beloofd. Het is mobiel en toegankelijk, waardoor we altijd en overal de beveiliging kunnen beheren, en het is eenvoudig te installeren.” -Louis Boulgarides
Dankzij de bewezen ROI en besparingen op de totale eigendomskosten voor klanten door dure infrastructuur overbodig te maken, wisten Louis en Charles dat ze de juiste keuze hadden gemaakt om samen te werken met Brivo.
“Alle functies, ondersteuning en kostenbesparingen maken het erg eenvoudig om Brivo aan onze klanten te verkopen.” -Charles Denney
“Met Brivo krijgen we precies wat we van een product verwachten en wat ons werd beloofd. Het is mobiel en toegankelijk, waardoor we altijd en overal de beveiliging kunnen beheren, en het is eenvoudig te installeren.”
-Louis Boulgarides
De Groei
De toekomst van Ollivier is grenzeloos gezien de schaalbaarheid en integraties van Brivo om hun bedrijf te laten groeien.
“Ik wist dat ik een terugkerende inkomstenbasis moest opbouwen om het bedrijf te stabiliseren, minder vatbaar te maken voor economische terugval en inkomsten minder volatiel te maken.”
-Louis Boulgarides, President en CEO van Ollivier