Ollivier heeft snel kunnen groeien dankzij maandelijks terugkerende omzet (RMR)

Het Doel

Ontwikkel strategieën voor duurzame zakenrelaties en stimuleer bedrijfsgroei door RMR op te bouwen

In 2015 had Ollivier geen terugkerende omzet, servicecontracten of beheerde klantdiensten.

“Ik wist dat ik een terugkerende inkomstenbasis moest opbouwen om het bedrijf te stabiliseren, minder vatbaar te maken voor economische terugval en inkomsten minder volatiel te maken.” – Louis Boulgarides, President en CEO van Ollivier

Louis wilde zijn bedrijf laten groeien naar $ 10 mln. Deze groei kon niet met alleen service abonnementen worden bereikt.Er moesten nieuwe producten en diensten worden toegevoegd.

De Hindernis

De grootste uitdaging om de RMR te laten groeien was het vinden van de juiste fabrikanten die de beloofde producteigenschappen konden leveren. Louis kwam erachter dat bepaalde producten tijdens de verkoopcyclus en soms zelfs na ingebruikname door de klant niet aan de verwachtingen voldeden.

“Door het team samen met de verkopers te laten werken aan RMR en de compensatie aan te passen door niet alleen de eerste, maar ook de jaarlijks terugkerende verkopen te belonen, zijn we erg succesvol geweest.”

– Charles Denney, Directeur of Managed Services

De Go-To-Market Strategie

Om deze transitie naar RMR te bereiken is toewijding nodig, dus Louis begon met het samenstellen van een dedicated service team en een ecosysteem. Hij nam een Director of Managed Services, Program Manager en Program Administrator aan.

“Werken aan een pijplijn van RMR kan een langere verkoopcyclus inhouden, en de directe inkomsten zijn misschien niet zo hoog. Je hebt iemand in het bedrijf nodig die de leiding over dit programma wil nemen. Zorg ervoor dat je je partners controleert en verkoop of zet nooit een product in de markt tenzij grondig is geanalyseerd of het aan behoeften voldoet.” – Louis Boulgarides

Ook voegde hij extra incentives toe aan het sales-compensatieprogramma van het bedrijf om RMR te verkopen. Hij positioneerde het nieuwe serviceteam als een waardevolle ondersteuning voor verkopers aangezien zij nieuwe contacten moesten opbouwen en de verschillende beveiligingsfuncties moesten verkopen.

“Door het team samen met de verkopers te laten werken aan RMR en de compensatie aan te passen door niet alleen de eerste, maar ook de jaarlijks terugkerende verkopen te belonen, zijn we erg succesvol geweest.” – Charles Denney, Directeur of Managed Services

Waarom Ollivier voor Brivo heeft gekozen

Louis zocht een technologiepartner die de behoeften van zijn kleine bedrijf begreep, eenvoudig te installeren producten aanbood en toegewijde ondersteuning leverde voor zowel hun verkopers als klanten. Zij kozen voor Brivo omdat ons cloud-gebaseerde toegangscontroleplatform de producten en diensten levert die hun klanten wensen, zoals beheer op afstand, eenvoudige integraties met functies als videobewaking en deskundige technische ondersteuning, waaronder cybersecurity en IT-ondersteuning.

“Met Brivo krijgen we precies wat we van een product verwachten en wat ons werd beloofd. Het is mobiel en toegankelijk, waardoor we altijd en overal de beveiliging kunnen beheren, en het is eenvoudig te installeren.” -Louis Boulgarides

Dankzij de bewezen ROI en besparingen op de totale eigendomskosten voor klanten door dure infrastructuur overbodig te maken, wisten Louis en Charles dat ze de juiste keuze hadden gemaakt om samen te werken met Brivo.

“Alle functies, ondersteuning en kostenbesparingen maken het erg eenvoudig om Brivo aan onze klanten te verkopen.” -Charles Denney

“Met Brivo krijgen we precies wat we van een product verwachten en wat ons werd beloofd. Het is mobiel en toegankelijk, waardoor we altijd en overal de beveiliging kunnen beheren, en het is eenvoudig te installeren.”

-Louis Boulgarides

De Groei

De toekomst van Ollivier is grenzeloos gezien de schaalbaarheid en integraties van Brivo om hun bedrijf te laten groeien.

Met de steun van Brivo en andere beheerde diensten heeft Ollivier de totale bedrijfsomzet laten groeien van $ 4,5 mln in 2016 tot $ 8,2 mln in 2018.

“Ik wist dat ik een terugkerende inkomstenbasis moest opbouwen om het bedrijf te stabiliseren, minder vatbaar te maken voor economische terugval en inkomsten minder volatiel te maken.”

-Louis Boulgarides, President en CEO van Ollivier

De volgende stap voor Ollivier

Louis en Charles zijn het erover eens dat het belangrijk is om de komende jaren te focussen op enkele belangrijke groeigebieden om meer RMR op te bouwen en klanten te binden. Hun doelen zijn onder andere het jaarlijks verhogen van de RMR met $ 25 K en onderzoeken of ze nieuwe producten kunnen toevoegen aan hun ecosysteem van beheerde diensten. Ook willen zij inspelen op de toenemende verwachtingen van de klant en de focus houden op de uitdagingen van cybersecurity.